dimecres, 5 d’agost del 2009

GR10, etapa 40: Clarans - Refugi de Rulhe

Cabana de Clarans - Jasse d'Artaran - Plateau de la Belle - cabane de la Beille-d'en-Haut -col de la Didorte - col de Beil - col de Terre Nègre - Refugi de Rulhe

Sortim de la cabana de Clarans (1.050 m), on hem dormit en tenda de campanya, i iniciem aquesta nova etapa del GR amb una forta pujada fins a la Jasse d'Artaran (1.695 m). Des d'aquí, per una pista, pugem fins a l'estació d'esquí de fons del Plateau de la Belle (1.817 m). Tenim sort, el bar de l'estació està obert i esmorzem una magnífica tartalette de myrtilles. Seguim per una àmplia pista que va carenan per un seguit de lloms punjant i baixant fins al col de la Didorte (2.093 m). Seguim carenant, ara per un caminet amb grans vistes i arribem, després d'innombrables pujades i baixades, fins al coll de Beil (2.247 m). Des d'aquí només ens queda superar el collet de Terre Nègre i baixar al refugi de Rulhe (2.185 m), punt final de l'etapa. Han estat 8 hores de camí i 1.300 m de desnivell segons la guia; tenint en compte que la guia no registrava les innombrables pujades i baixades que hem fet, segur que hem fet més de 1.500 metres de desnivell. Des del refugi tenim una gran vista de les muntanyes frontereres d'Andorra, dominades pel Pic Negre de Joclar. També veiem el Cilindre d'Escobes, que vam veure des de l'altra banda quan vam pujar el Néressol amb esquís. El sopar del refugi està força bé: comença amb una sopa de verdures una mica aigualida però continua amb un plat de carn amb suc, la taula de formatge i una tartalette.