dissabte, 8 de desembre del 2012

Sant Marçal - Aiguafreda

Avui hem completat aquesta travessia del Montseny amb la tercera etapa, des de Sant Marçal fins a Aiguafreda passant pel cim del Matagalls. Una etapa llarga però sense cap dificultat especial. Hem sortit de Sant Marçal poc després de les 9 i hem iniciat la pujada pel bonic camí del Matagalls. Avui la fageda que cobreix aquesta part de la muntanya presentava un aspecte totalment hivernal i un bon gruix de fulles seques ho cobria tot. Feia vent, un aire fresc i a estones fort, però el dia era claríssim. En poc temps hem recorregut aquest camí, que ja coneixíem d'haver-lo pujat moltes vegades, i hem arribat al cim del Matagalls (1.696 m). Com és habitual, aquest cim tan popular estava ple de gent fins al punt que, malgrat els meus esforços, ha estat impossible fer la panoràmica circular. Hi havia tanta gent movent-se per tot arreu que a casa ha estat impossible unir les fotos per fomar la panoràmica, ja que el PanoramaStudio es tornava boig. Després de les fotos hem iniciat la baixada per la carena, molt ventada, que ens ha portat a Coll Formic. Hem fet una petita parada d'avituallament al bar del coll i hem seguit el nostre camí en direcció al Pla de la Calma. Aquest camí, ample i fàcil, ens ha portat fins al peu del Tagamanent, després de fer un bon quilometratge. Finalment, el mateix GR5 que havíem seguit des de Sant Marçal ens ha portat fins a Aiguafreda, punt final de l'etapa. El pla previst era agafar el tren a Aiguafreda per tornar a casa i demà pujar en tren a Gualba per recuperar el cotxe però poc abans d'arribar a Aiguafreda hem tingut la bona idea de trucar els amics de Granollers per veure si ens podien donar un cop de mà. Hem tingut sort i els amics no ens han fallat; gairebé al mateix temps que nosaltres han arribat a Aiguafreda en Jaume i l'Elisabet, que ens han portat en cotxe fins a Gualba, on hem recuperat el nostre cotxe per tornar a casa.