dilluns, 12 d’agost del 2013

Cap des Falcó

Fa uns dies vam començar la sèrie d'excursions per Eivissa amb una sortida matinal al Far de Moscarter, on vam gaudir d'una impressionant sortida de sol. Avui tanquem aquesta sèrie d'excursions, en el nostre darrer dia d'estada a l'illa, amb l'itinerari número 9 de la guia Ibiza, rutas de senderismo. Es tracta d'un itinerari circular per la zona de Ses Salines que ressegueix per la part de dalt els espadats del Cap des Falcó. Com que aquest cingle està orientat a ponent hem pensat que el millor seria fer l'excursió al capvespre per poder gaudir de la posta de sol sobre el mar. No ens hem equivocat i, novament, hem pogut gaudir d'un gran espectacle. Hem sortit de la platja de Ses Salines passant pel moll de la Sal de Sa Canal i hem agafat un camí, marcat amb fites i punts de pintura, que s'enfila pel cingle paral·lel a la costa. Hem baixat a la cala del Torrent de S'Olla, totalment deserta. Des d'aquí el camí, sempre ben marcat, torna a pujar al cingle. Hem arribat a la primera punta, anomenada Cap des Falcó, quan ja l'horitzó tenia el color vermell del capvespre. Al fons destacava la silueta d'Es Vedrà, un illot amb un gran penyal molt característic. Des d'aquí el camí ja no puja gaire més però, resseguint el cingle per la part de dalt, fa diverses pujades i baixades a les diferents puntes del Cap des Falcó. Hem seguit el camí, sempre ben marcat, mentre a la nostra esquerra la posta de sol avançava mostrant-nos totes les tonalitats del vermell. Quan hem arribat a la darrera punta, ja sobre l'estany des Codolar, era pràcticament fosc, de manera que hem hagut de buscar el camí de baixada amb la llum de la llanterna. Ens hem embolicat una mica però finalment hem trobat el camí correcte que ens ha portat fins al pla, al costat de l'estany. Des d'aquí, ja fàcilment per una bona pista, hem retornat al punt de partida donant per acabada l'excursió i el cicle de caminades per Eivissa.